Powered By Blogger

sâmbătă, 14 martie 2015

SE APROPIE ŞCOALA





SE APROPIE  ŞCOALA

 Serbare adecvată  sfărşitului de an şcolar.

Toate drepturile rezervate. Reproducerea numai cu acordul autorului

Personaje:
Alexia, o fetiță de 5-6 ani
Ghiozdanul
Abecedarul
Caietul
Stiloul                                                   
Cerneala
Picul
Creionul
Ascuțitoarea
Creioanele colorate:
Acuarelele
Penar
Numărătoare
Globul pământesc
Tabla de scris
Clopotelul
                                                                                                                          Imagine internet


Sceneta nu necesită costume deosebite. Copilul care interptreteaza un anumit rol, prezintă  publicului obiectul sau imaginea obiectului  despre care vorbește.

Alexia:
Îmi pregătesc ghiozdanul
Azi pentru prima oară.
Acum sunt şcolăriţă
Şi o să merg la şcoală.
Vă las, dragi jucarii,
Rămâneţi, deci, cu bine,
Căci, începând de mâine,
Elevă eu voi fi!
                                                                     
Ghiozdanul:
Ce mult mă bucur eu
C-o să mă duci în spate!
Eu sunt făcut din pânză,
N-am multă greutate.
Îţi duc ce-i necesar
Ca tu să înveţi bine:
Caiete, cărţi, penare,
Stilou, creioane, gume…
Dar nu împrăştiate,
Ci-n ordine le pune!

Abecedarul:
Eu, Abecedarul, sunt
Prima carte ce-o citeşti.
Fac din litere cuvânt,
Din cuvinte fac poveşti
Şi cu fiecare zi
Tare mă vei îndrăgi!

Caietul:
Eu semăn cu o carte,
Dar, fără de cuvinte.
Am pagini liniate,
Iar tu să iei aminte:
Să scrii pe îndelete,
Frumos şi fără pete.
Oglindă îţi voi fi
În fiecare zi.

Stiloul
Sunt stiloul. Aţi ghicit!
Eu la scris sunt folosit.
Port în rezervor cerneală
Şi sunt nelipsit le şcoală.
Cu peniţa fermecată
Tema eu ţi-o scriu îndată.

Cerneala:
Toţi ştiţi că fără mine
Stiloul nu ar scrie.
Sunt un lichid albastru
Ce curge pe hârtie.
Ai grijă, că las pete
Pe cărţi şi pe caiete!

Picul:
Sunt prietenul tău Pic.
Verşi cerneala, nu-i nimic!
Te ajut să scapi de pată
Să ai pagina curată.

Creionul:
Ce poţi face cu-n creion?
Poţi să scrii, să faci un pom,
Sau portretul unui om.
Sunt din lemn făcut şi mină.
Când mă rup, n-am nicio vină.
Vinovată-i mâna care
Apasă vârful prea tare.

Ascuţitoarea:
Nu-i nimic, atunci vine eu,
Vârful ţi-l ascut mereu.
Lama mea e de oţel
Şi-ţi fac vârful frumuşel.

Creioanele colorate:
Cu creioane colorate
Roşii, galbene sau verzi,
Poţi să colorezi o carte,
Fructe, păsări, munţi, livezi.

Acuarelele:
Toţi copiii au aflat
Că sunt bună la pictat.
Cu mânuţe talentate
Fac tablouri minunate.

Penarul:
Am capac cu-încuietoare,
Sunt penar şi strâng de toate:
Pix, creioane colorate,
Stilou, gumă, ascuţitoare.

Numărătoarea:
Zece rânduri cu mărgele,
Poţi  să socoteşti cu ele.
Zece-n fiecare rând,
Poţi s-aduni, să scazi oricând.
Dacă sunt şi eu la şcoală,
Aritmetica-i uşoară.

Globul pământesc:
Sunt o minge cu doi poli.
Folosesc la geografie,
Am oceane, mări şi ţări
Desenate pe hârtie.

Tabla de scris:
Când în clasă veţi păşi
Tabla de scris veţi găsi
Aşezată pe perete.
Scrii cu marker sau cu cretă
Şi apoi ştergi cu burete.

Clopoţelul:
Cu ghiozdanul în spinare
Fata-i gata de plecare.
A venit timpul să sun,
Toţi copiii să-i adun.
Haideţi, şcoala vă aşteaptă,
Să urcaţi treaptă cu treaptă.
Mult succes şi sănătate,
Premianţi să fiţi la carte!

 Cortina





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu