Powered By Blogger

vineri, 13 martie 2015

CĂPITANUL CURĂŢEL ŞI BANDA LUI GERMENEL




CĂPITANUL CURĂŢEL ŞI BANDA LUI GERMENEL
                                                                        
                                                                                            (După o idee de  prof. Maria Stângă)

Toate drepturile rezervate. Reproducerea numai cu acordul autorului

Personaje:
Medic
Asistenta medicală
Curăţel
Microbică
Virusică
Bacterică
O fetiță-Monica
Un băiat- Iulian

Asistenta medicală:
Dragi copii, mai mari, mai mici,
Ce veţi asculta aici,
Nu sunt basme, nici minciuni.
Sfaturi sunt, prieteni buni!
Sfaturi pentru sănătate
Ca de ea să aveţi parte.

Curăţel:
Am venit aici cu-n scop.
Am adus un microscop
Să vedeţi şi voi, copii,
Microorganisme vii,
Care pot îmbolnăvi.

                                                                                                                    Foto-Bianca
Asistenta medicală:
Sunt mai mici ca un gândac,
Sau ca vărful unui ac,
Dar mici, mici, aşa cum sunt
Fac doar rele pe pământ.

Curăţel:
Iată, cu-n calculator
O să le măresc uşor
Ca să le puteţi vedea,
 Observa, analiza.

Din spatele calculatorului apar viruşii, bacteriile, microbii.

Microbică:
Microbică mă numesc,
Şi de săpun mă feresc.

Virusică:
Eu mă numesc Virusică
Şi de vaccin mi-este frică.

Bacterică:
Bacterică mă numesc,
Detergentul îl urăsc.

Germenel:
Iată, eu sunt Germenel
Şi mă tem de Curăţel.


Microbică:
Noi suntem prieteni buni
Şi ne aşezăm pe mîini.
Şi în gură noi intrăm
Febră să vă provocăm.

Virusică:
Am venit astăzi la voi,
Să ne mai distrăm şi noi,
Fiindcă-am auzit c-aici
S-ar afla nişte pitici,
Care nu-l iubesc defel
Pe vestitul Curăţel.

Germenel:
Şi deloc nu le e frică
De banda lui Germenică.

Bacterică:
Cine este Curăţel?
Eu n-am auzit de el.

Germenel:
Este mare căpitan,
Şi microbilor duşman.
El dă sfaturi tuturor
Şi le vine-n ajutor
Mai ales copiilor.

Bacterică:
Ha, ha ha, zici Curăţel?
Frate, nu mă tem de el!
Haideţi, ce mai aşteptăm?
Să mergem să ne distrăm!

Virusică:
Uite-acolo, văd o fată
Şi deloc nu e curată.
Haideţi să o-nconjurăm
Şi pe ea să ne-aşezăm.

Monica:
Eu , Monica mă numesc,
Şi de apă mă feresc,
De săpun…
Ce să mai spun,
Că atunci când m-am spălat
În ochişori mi-a intrat
Şi vai, ce m-a usturat!
De atunci îl ocolesc
Şi doar apă folosesc.

Asistenta medicală:
Iată sfatul meu cel bun:
Nu te teme de săpun.
Dacă nu îl foloseşti
O să te îmbolnăveşti!

Monica:
Lasă-mă, te rog, în pace.
Să mă spăl, mie nu-mi place!

Asistenta medicală:
Treaba ta, dragă fetică,
Dar banda lui Germenică
Tare se va bucura
Dacă nu vei asculta.

Curăţel: se luptă cu microbii
Deja eşti înconjurată.
Toţi microbii te aşteaptă,
Nu poţi să-i omori, îţi spun,
Fără apă şi săpun.
Când te scoli de dimineaţă,
Spală-te pe mâini, pe faţă,
Prin urechi, pe dinţişori
Să îi ai strălucitori!
Piaptănă-ţi părul frumos,
Ca să fie sănătos!
Ţine minte, dragă fată:
Cu fereastra-n lături dată
Fă gimnastică de mică
Să creşti mare şi voinică.

Asistenta medicală:
Când ai măinile curate,
Unghiuţele tăiate,
O dantură sănătoasă,
O să fii şi mai frumoasă!

Dacă ai răcit cumva
Foloseşte batista.
Niciodată să n-o uiţi
Când tuşeşti, sau când strănuţi!

Monica:
Eu vreau să vă mulţumesc
Pentru sfatul vostru bun
Şi promit că de acum,
Corpul o să-l îngrijesc.
Chiar acuma voi pleca
Şi în cadă voi intra.

Germenel:
Ce v-aţi întristat aşa?

Banda:
-Ne-a stricat distracţia!

Germenel:
O mulţime de copii
Într-o clipă vom  găsi,
Tot murdari, cum a fost ea.

Banda:
Să-nceapă distracţia!

Virusică:
Zău, că nu mai am răbdare!

Microbică:
Uite colo, frăţioare,
Cum se plimbă un băiat.
Şi ce măini murdare are1
De când nu s-o fi spălat?

Bacterică:
Hai să mergem după el
Să ne mai distrăm niţel!

Virusică:
Ia te uită, intră-n casă
Şi se-aşază drept la masă.
Gata, ne-a căzut în plasă!

Germenel:
Nici vorbă de săpun şi apă.
De data asta nu ne scapă!
Vom ajunge în stomac
Şi îi vom veni de hac!
            Băiatul vrea să mănânce.

Curăţel:
Nu te lăsa păcălit!
De microbi n-ai auzit?
Să nu mănânci niciodat
Pe mânuţe nespălat!
Spală-te cu apă multă,
Germeneii să se ducă.
Nici săpunul nu-l uita
Să alungi bacteria!

Virusică:
A venit iar căpitanul,
Ca să ne încurce planul.
Băiete, nu-l asculta!
Poţi ca să mănânci şi-aşa
Nespălat, cum te gaseşti.
Pentru ce te oboseşti?

Curăţel:
Tu ascultă-mă pe mine,
Că te-nvăţ numai de bine!

Iulian:
Ai dreptate, căpitane.
Îmi era aşa de foame,
C-am uitat un lucru mare:
Nu cu măinile murdare!
Înainte de-a mânca,
Mâinile le voi spăla.
S-a zis, germenei, cu voi!

Copilul se spală.

Banda:
O să fie vai de noi!

Bacterică:
Pentru ce l-ai ascultat?
Pentru ce ne-ai alungat?
Ne distram aşa de bine
Când te-am întâlnit pe tine!

Banda:
Ce păcat, vai, ce păcat!

Curăţel:
Ce, credeaţi că aţi scăpat?
Pe copii îi urmăriţi
Ca să îi îmbolnăviţi,
Dar eu, nu vă voi lăsa,
Că pe toţi i-nvăţ aşa:
Iubiţi curăţenia!

Medic:
Dacă vă îmbolnăviți,
Voi la mine să veniți.
Dintre toți, numai eu știu
Ce rețete să prescriu,
Ce medicament să luați,
Iute să vă vindecați.

Încă- o dată: nu uitați
Zi de zi să vă spălați,
De microbi să vă feriți,
Sănătoși mereu să fiți!


                                                                                            Foto-Sara

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu