Powered By Blogger

sâmbătă, 28 martie 2015

SERBAREA DE CRĂCIUN



SERBAREA DE CRĂCIUN


Toate drepturile rezervate. Reproducerea numai cu acordul autorului.

Personaje:

2 prezentatori- Anca si Radu
6 copii: Alexandra, Alina, Maia, Dan, Iulian, Doru
Iarna
4 fulgi de zapada
Braduțul de iarnă
Motanul Încălţat:
Fetiţa cu chibriturile
Ursul
Iepurasul
Moş Crăciun
Anul Nou
3-5 uratori


 Anca:
-  Dintre toate câte sunt
Sărbători pe-acest pământ,
Nu e alta mai frumoasă
Decât Crăciunul cel sfânt.

 Radu:
-  Noi am pregătit colinde
Şi din suflet le cântăm,
Bucurii şi sănătate
În pluguşor vă urăm.

Anca:
-  Poezii am pregătit
Şi sub bradu-mpodobit
Noi frumos le-om recita,
Şi-apoi dansuri veţi vedea.

 Radu:
-   Mai avem şi-alte surprize:
Vă lăsăm să le aflaţi;
Sus cortina! Deci fiţi gata
Ca să ne aplaudaţi!



În faţa unor copii care confecţionează podoabe pentru pomul de iarnă, apare o fetiţă cu o crenguţă de brad,  frumos împodobită – Alina.

Alina:
-   Azi în zori, o zână bună
Mi-a pus o crenguţă-n mână.
E o creangă fermecată
Şi o să vedeţi îndată,
Trei dorinţe împlineşte
Şi-apoi vraja se sfârşeşte.
Cine vrea să se gândească
Şi-o dorinţă să rostească?

Maia:
-   Vrem să vină blânda iarnă
Şi fulgi moi uşori să cearnă,
Să aştearnă alb covor
Peste grâul din ogor.

Apare Iarna – o fetiţă cu o rochie lungă albă şi coroniţă argintie.

Iarna:
-  Dorinţa vi s-a-mplinit!
Eu sunt Iarna, am venit
Să vă dăruiesc, copii
Multe, multe bucurii:
Covoraş de albă nea
Să vă daţi cu sania,
La fereastră vă pun flori,
Bujorei în obrăjori,
Aştern haină argintie
Peste grâul din câmpie.
Vă trimit să colindaţi
Pe la case să uraţi,
Îl aduc pe Moş Crăciun
Şi brăduţi în case pun.

Am adus aici la voi
Fulgi de nea pufoşi şi moi.
Fulgi de nea, veniţi aici,
Bucuraţi-i pe cei mici!

                                                                                                                                      Foto- Denisa

Apar patru  fetiţe îmbrăcate în rochi scurte, albe, cu coroniţă de beteală pe cap, dansând pe o melodiede iarna, la alegere.



Fulg 1:
-  Noi suntem fulgişori de nea:
Plutim, ne legănăm în vânt
Şi ne aşternem pe pământ,
Ca să vă daţi cu sania.

Fulg 2:
-  Aşternem peste grâul din câmpie
Hăinuță călduroasă, argintie,
Ca el de geruri să se-adăpostească,
Să crească şi pe voi să vă hrănească.

Fulg 3:
-  Noi facem pentru oamenii de nea
Hăinuţe moi, de catifea,
Cât mai frumoşi voi să îi modelaţi
Şi-n jurul lor să râdeţi, să cântaţi!
                                                                                         Foto- Ştefania
Fulg 4:
-  Brăduţul vă aşteaptă.
Veniţi copii, veniţi,
Cu globuri şi beteală
Să îl împodobiţi!

Copii împodobesc bradul.

Doru:
- Bradul nostru este gata,
Hai în jur să facem roata,
Să-i cântăm în cor, copii;
Şi să-i spunem poezii!

Copii cântă „O brad frumos”, rotindu-se în jurul  unui copil costumat pentru rolul de brad.

Bradul:
-   Mulţumesc frumos, copii!
Vin la voi de mii de ani
Încărcat cu jucării.
De la munte am venit
Cu o sanie în goană,
Vântul iernii mi-a şoptit
Cum copii toţi mă cheamă.

Dan:
-  Moş Crăciun nu mai apare
Şi nu mai avem răbdare;
Crenguţă vrăjită şi dragă,
Copii de-aceea te roagă
Să vină Moş Crăciun în orice casă
Şi să aducă-n tolba lui cea mare
Surprize, jucării la fiecare.
Şi mai dormim, de nu-i cu supărare,                             Foto- Costin
Să vină Moş Crăciun şi la serbare
Din inimă să-i facem o urare!

                                                                                                         
Apare un copil care va juca rolul Motanului Încălţat.

Alexandra (cu mirare):
-  Vraja s-a cam încurcat;
Nu-i ceea ce-am aşteptat!
Ceea ce vedem acum
Nu poate fi Moş Crăciun
Cine eşti şi de ce vii?

Motanul Încălţat:
- Nu vă supăraţi, copii
De serbare am aflat
Şi- am venit imediat.
Am o mare supărare:
Mi-a crescut piciorul mare
Şi cizmele mă strâng tare!
Poate-n traista lui ce-a veche
Moş Crăciun are o pereche,
Care să îmi vină bine.
Mă primiţi, dar, şi pe mine?

Toţi copiii:
-  Te primim, rămâi la noi,
Să te-ncalţi cu cizme moi!

Alexandra:
-  Dar ce văd?
Vine o fetiţă dezbrăcată şi desculţă.
Deschideţi repede uşa,
Că a-ngheţat sărăcuţa!

Fetiţa cu chibrituri – o fetiţă cu haine peticite, desculţă şi cu un şorţuleţ în care ţine câteva cutii cu chibrituri, se prezintă:

Fetiţa cu chibriturile:
-  Fetiţa cu chibrituri sunt
Şi fie soare, ploaie, vifor, vânt,
Străbat străduţele în lat şi lung
Chibriturile acestea să le vând.
De mine nimeni nu vrea ca să ştie.
Sunt un copil fără copilărie,
Iar viaţa mea e tristă şi pustie,
Căci n-am avut măcar o jucărie.
Dar ce vorbesc eu despre jucării,
Când eu nu am nici unde locui.
Mamă nu am, ca să îmi dea poveţe,
Să mă mângâie şi să mă răsfeţe
Şi ce e bine-n viaţă să mă-nveţe!

Doru:
- Rămâi la noi, aici e cald şi bine,
Iar Moş Crăciun în seara asta vine
Cu sacul încărcat cu jucării
Şi fiecare una vom primi.
Iar dacă vrei şi jucăria mea
Cu multă bucurie ţi-o voi da.
Eu am destule acasă şi aş vrea
Să-nveţi şi tu frumos a te juca!

Maia:
- Cineva a ciocănit,
Cred că Moşul a venit!
Ce se-ntâmplă! E ciudat,
Nu e Moş adevărat!

Ursul:
-Ba sunt Moş, din basme vin
Şi mă cheamă Moş Martin!
Ştiţi cu toţi povestea mea,
Cum m-a păcălit vulpea,
C-am rămas fără de coadă,
De mă râde lumea-ntreagă.
Am aflat că o să vină
Moş Crăciun cu traista plină.
Poate nu s-o supăra.
Dacă-i cer şi eu ceva:
Miere dulce ca nectarul,
Să-mi mai îndulcesc amarul,
Dar mai tare mi-ar plăcea
Coada înapoi să-mi dea.

Dan (privind pe fereastră):
-  Ninge lin şi îndesat
Peste case, peste sat.
Într-o sanie uşoară,
Trasă de un iepuraş,
Urechiat şi drăgălaş,
Moş Crăciun din deal coboară.
 
Iepuraşul:
- Bine v-am găsit, copii!
Am o veste să vă spun:
L-am adus pe Moş Crăciun
Şi-are multe jucării.
Moşul mergea pe cărare
Şi-am văzut că-i este greu
Prin zăpada aşa mare,
Ca să ducă sacul său.
Eu atunci gândii aşa:
Să-l aduc cu sania.
Moş Crăciun mi-a mulţumit
Şi morcovi mi-a dăruit.

Iulian (mângâie iepuraşul):
- Iepuraşule frumos,
Noi toţi te ştiam fricos,
Însă azi ne-ai arătat
Că nu e adevărat.
Înhămat la sănioară
N-a fost o muncă prea uşoară
Ca să vii pe înserat
Printre câinii răi din sat!

Apare Moş Crăciun – copil costumat corespunzător rolului pe care îl interpretează, cărând un sac încărcat cu pachete.

Moş Crăciun:
- Bună seara, bună seara,
Bine v-am găsit, copii!
Am venit cu sănioara,
Încărcat cu jucării.
Voi aţi fost nerăbdători
Şi-aţi trimis multe scrisori.
Eu pe toate le-am primit,
Cu dragoste le-am citit.
Mi-aţi cerut ca la serbare
Să v-aduc la fiecare:
Ursuleţi, păpuşi, creioane,
Cărţi cu poze, camioane
Şi-alte multe jucării...
Dar nimeni nu le va primi
Înainte să îmi spună
De-a făcut vreo faptă bună.

Maia:
- Când se-arată zorile, eu îngrijesc florile!

Doru:
- Vrăbiuţelor drăguţe, eu le-am construit căsuţe!

Alexandra:
-Eu şterg praful şi-grijesc casa-n care locuiesc!

Iulian:
-Jucăriile de s-au stricat, eu apoi le-am reparat!

Dan
-Eu  am grijă de pisic,
Îi dau zilnic din lăptic!

Moş Crăciun:
- Bravo, copilaşii mei,
Dar mai sunt unii şi răi,
Cine e acela care
Face mofturi la mâncare?

Toţi copiii:
- Ionică, Ionică,
Dar nu-i de la grupa noastră,
Este de la grupa mică.

Moş Crăciun:
- Cine cu-o piatră, lui Azor
I-a rupt astăzi un picior?

Toţi copiii:
-  E Gigel, cine nu-l ştie,
Dar nu-i de la grupa noastră,
E la grupa mijlocie!

Moş Crăciun:
- Ei, se pare că la voi
Nu există copii răi!
Şi sunt tare bucuros
Că vă comportaţi frumos.
Darurile meritaţi,
Hai, veniți de leluaţi!

Moşul împarte darurile copiilor.

Maia:
- Moş Crăciun, ştiam că vii
Şi noi toţi am pregătit
Cântece şi poezii,
Să te simţi bine primit.

Se va cânta „Moş Crăciun cu plete dalbe”.

Moş Crăciun:
- Eu de-acum mă despart
Plec să văd şi alţi copii,
Căci mai am mult de umblat,
Să-mpart daruri, jucării.

Copiii:
- La revedere, Moş Crăciun!

Doru:
-          Crenguţă, te rugăm din nou
Să chemi acum Anul cel Nou.

Intră în scenă un băieţel îmbrăcat în alb, cu căciulă de miel pe cap, purtând pe pipt o eșarfă pe care scrie anul care va urma.

Anul Nou:
-  Pe aripi de porumbei,
În sunet de clopoţei,
Anul Nou sunt şi-am venit
De la drum înzăpezit.
Vă urez la toţi, copii,
Multe, multe bucurii!
Şi urez părinţilor
În muncă să aibă spor!
Sănătate la bunici,
Ca să-i crească pe cei mici.
Vă urez la mic şi mare
Viaţă lungă, bunăstare!
Acum plec, vă las cu bine
Multe-am de făcut în lume.

                                                                                           Foto- Denisa
Alexandra:
- Vrăjile s-au terminat,
E timpul de colindat.
Frunza bradului să sune,
Urătorii să se-adune!

Urătorii:
-          Primiţi colinda ce-o purtăm
Acum în haină nouă,
Căci fericire şi noroc
V-aducem astăzi vouă!

Gazdele:
- Primim, că avem suflet bun
Veniţi, dragi urători,
Că se va naşte prunc ceresc
Voi sunteţi vestitori.

Urătorii:
-  Bună seara gospodari,
V-au venit colindătorii,
Deschideţi-ne porţile!
Că de-aseară stăm pe-afară,
Picioarele ne-ngheţară,
Streşinile-au picurat
Şi ne-a nins şi ne-a plouat.
Lasă-ne găzduţă-n casă,

Că-i neaua pân la fereastră.
Iar noi suntem mititei,
Şi ne latră câinii răi.
Mânaţi măi…






- 









Găzduţă, de nu ne crezi
Ieşi afară de ne vezi!
Nu ieşi cu măna goală,
Ci cu covrigei în poală!

- Mâine anul se-nnoieşte
Anul vechi ne părăseşte.
Cum e din bătrâni lăsat
Urăm s-aveţi rod bogat.
Să aveţi belşug în toate
Grâu, secară şi bucate
Şi prin pod şi prin cămară,  
     Şi prin tindă şi pe afara.






- 







Să vă fie casa-casă,
Pâine şi colaci pe masă,
S-aveţi pruncii sănătoşi,
Să crească mari şi frumoşi,
Dar să fie şi cuminţi,
Să asculte de părinţi!
Mânaţi măi…

- Să trăiţi să înfloriţi
Şi frumos să- îmbătrâniţi!
Să fii gazdă sănătoasă
C-ai primit urarea noastră;

- Şi la anul mai venim,
Anii toţi ca să vă fie
În belşug şi bucurie.
La anul şi la mulţi ani!
-          Opriţi plugul, măi flăcăi!
-          Hăi! Hăi!

Sorcova:
Sorcova vesela
Să trăiţi, să înfloriţi,
Ca merii, ca perii,
În mijlocul verii!
Să fiţi tari ca piatra
Şi iuţi ca săgeata,
Harnici ca albina,
Ageri ca lumina.
Viaţă lungă,
Bani în pungă
Tot anul să v-ajungă;
Grâu când plouă
Şi găini cu ouă!
Asemenea şi nouă!
Să se înzecească,
Să se însutească
Auru-n câmpie,
Strugurii în vie,
Fructele-n livezi,
Vitele-n cirezi.
Să trăiţi, să înfloriţi,
Sănătoşi mereu să fiţi!
La anul şi la mulţi ani!

Sfârşit.


Scenetă publicata în cartea De-a actorii- editura Aramis- Bucureşti, 1999.


Fotografii din serbări:

























Serbare prof. Ştefania Popescu

6 comentarii:

  1. De am fi toti asa buni si darnici n ar mai exista ura între semeni...Sa fiti sănătoasă

    RăspundețiȘtergere
  2. Superba serbare!Felicitari!Multumim ca impartasiti din munca dumneavoastra cu noi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Va multumesc si eu pentru cuvintele dvs., care ma fac sa ma simt generoasa si utila.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunteţi un cadru didactic de excepţie!!!Vă felicit din inimă pentru dăruirea dvs în munca la catedră!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumim, Aurelia Panait, pentru versurile frumoase, simple, pe intelesul copiilor! Le-au invatat repede si serbarea a fost reusita! <3

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc frumos pentru serbare,sper sa fie reusita.

    RăspundețiȘtergere