Powered By Blogger

joi, 14 iunie 2018

ÎNVĂȚĂTOAREA


ÎNVĂȚĂTOAREA

Nu mă-ntreba, azi, la pensionare,
Ce serii-am învățat și câți copii,
C-o să răspund cu altă întrebare:
De ce să numeri florile-n câmpii?

De ce să număr ochișorii care
M-au tot privit cu drag și cu candoare?
Mai vreau să las o undă de mister.
De ce să numeri stelele pe cer?

De ce să socotesc mâinile-n care
Am pus stiloul pentru prima dată,
Să scrie cu cerneală fermecată
Un punct, o literă, o redactare?

De ce să număr mințile în care
Am semănat semințe de citit,
De joc, de numărat, de socotit,
De alte lucruri mult folositoare?

De ce să număr inimile unde
Și-atunci și astăzi încă se ascunde
Iubirea pentru țară, pentru neam...
De ce să numeri mugurii pe ram?

De ce să numeri aripile-acele
Ce s-au urcat în zbor până la soare,
Ca să adune raze lucitoare,
Să-și coloreze visele cu ele?

De ce să numeri sufletele-n care
Am presărat așa, ca o balanță,
Iubire, biruință și speranță
Și-o picătură din Lumina mare?

De mă întrebi azi, la pensionare,
Ce serii-am învățat și câți copii,
O să-ți răspund, dacă insiști să știi,
Că multora le-am fost ÎNVĂȚĂTOARE!



                                      d. nei învățătoare Maria Avram


 Toate drepturile rezervate. Reproducerea numai cu acordul autorului   


13 comentarii:

  1. Superbe versuri! Felicitari!
    Ma bucur ca te cunosc si ca am prilejul sa-ti citesc creatiile atat de reusite si de sensibile !

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumoasă poezie, iar doamna inv. Avram Maria ne-a recitat-o cu multa emotie, momente de neuitat.Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc,Alina!Extrem de putine persoane se pot lauda cu o poezie a lor. Intr-un fel, ele devin, ca si poezia, nemuritoare...

      Ștergere
  3. Superba! Felicitări! Ma regăsesc!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoase si sensibile versuri! Orice invatator in pragul pensionarii se regaseste. Felicitari, d-na Panait, pentru frumoasele poezii cu care ne incantati adesea! Multa sanatate!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Din acel buchet de flori este una ce da miros de onestitate,tolerata,intelepciune,resposabilitate,daruire...Ea se numeste INVATATOAREA...

    RăspundețiȘtergere
  6. Doamna invatatoare a mea este in rai si-as dori sa-i aduc multumiri si acum. Dumnezeu s-o odihneasca in Pace!

    RăspundețiȘtergere
  7. Felicitari !!!Adevaruri spuse din tot sufletul!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitari !!!Adevaruri spuse din tot sufletul!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sa fie o binemeritata relaxare, sanatate si ce va doriti!

    RăspundețiȘtergere
  10. FELICITĂRI! Multe felicitări și brațe de flori pentru frumoasele CUVINTE,ce se potrivesc oricărui DASCĂL - care arde ca o flacără vie, ordonate în versuri și strofe de un OM TALENTAT!

    RăspundețiȘtergere