Powered By Blogger

luni, 30 martie 2015

LECŢIA



LECŢIA
                                                                  
Adaptare după Abecedarul de  Tudor Arghezi

Toate drepturile rezervate. Reproducerea numai cu acordul autorului.

Personaje:

Povestitorul
Ionel
Mama


Povestitorul:
În a şaptea zi de şcoală,
Din clasa întâi primară,
Stă la masa un băiat
Tare trist şi-ngândurat
Şi din greu se chinuie
Să îşi scrie temele.

Ionel:
-Vai de mine, ce mă fac?
Nu ştiu temele să-mi fac!
Mă dor degeţelele
Când îl scriu pe „A” sau „B”!

Ştiu s-arunc cu praştia,
Ştiu şi ţurca a juca,
Merg pe bicicletă bine,
Dar stiloul nu-l ştiu ţine!

Aş vrea să fiu un căţel
Să nu-l scriu pe „A”defel,
Sau pisică-aş vrea să fiu,
Să mă joc şi nu să scriu!

Mama:
-Ştii, degeaba te boceşti,
Ar fi bine să munceşti!
Altfel cum să reuşeşti?
Dacă nu vei fi atent,
Niciodată n-o să ştii
Nici să citeşti, nici să scrii
Şi-o să rămâi repetent!

Ionel:
- Eu pe „B” nu pot să-l fac!

Mama:
-Nici măcar n-ai încercat!
Te învăţ eu repede.....
Uite.aşa se scrie „B”,  (Îi scrie pe caiet)
Şi aşa se scrie „A”!
Acum scrie dumneata!
                                                                                       Foto- Alexia
Ionel:
-Eu încerc, încerc mereu
Şi mă străduiesc din greu.
Nu vrei să stai lângă mine
Să îmi spui dacă e bine?

Mama:
-Vai de mine, ăsta-i „A” ?
Cum de l-ai pocit aşa?
Parcă-ar fi un fluture!
Vrei să spui că asta-i „B” ?
Te întrec pisicile,
Ba chiar şi  ieduţa ta!

Ionel:
 -Iată, ştiu să-l scriu pe „A”!

Mama:
-Dacă nu îl scrii pe „B”
Te întrec şi raţele!

Ionel:
-Ştiu să scriu şi„A” şi „B”
Şi frumos şi repede
Acum că le-am scris aşa,
Mai mă-întrece cineva?
                                                                                                             
Mama:
-Ştiam că eşti priceput
Şi la lucru ne-ntrecut!
Acum, că le-ai făcut bine,
Nimeni nu scrie ca tine!



Scenetă publicată în cartea Rămas bun, Abecedar, editura Petrion- Bucureşti, 2001











                                                                                 Foto-Luigi       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu