Powered By Blogger

luni, 9 martie 2015

POVAŢA FURNICII



POVAŢA FURNICII

                                                                       Scenetă muzicală

Toate drepturile rezervate. Reproducerea numai cu acordul autorului.

Personaje:
Povestitor
Furnica
Greierele

          E vară. Greierele cântă din vioară. în timp ce furnica strânge într-un sac provizii pentru iarnă. Furnica își șterge din când în când sudoarea de pe frunte.

Povestitor:
Se zice, că-ntr-o zi de vară,
Cu timp bun de secerat,
Greierele din vioară
A cântat, a tot cântat.

O furnică, ce asudă
Tot cărând în spate saci,
De grăunţe încărcaţi,
Se opreşte să-l audă.

 Cântecul greierașului:
Sunt un cântareț vestit.
Despre mine a auzit
Toată lumea din zăvoi,
Hai să m-ascultați și voi!
Refren:
Cri, cri, cri, Cri, cri, cri,
Dau concert zi de zi,
Cu plăcere eu vă cânt,
Plată nicicând n-am cerut.

Furnica: se oprește din lucru
-Cânţi frumos, dragă vecine,
Însă eu te-aş întreba
Dacă-i adunat ceva
Pentru iarna care vine.

Greierele:
-Pentru iarnă? Ce vorbeşti!
Prea te osteneşti, furnică!
Nu ţi-e teamă c-o să zică
Lumea, că te lăcomeşti?

Furnica:
-Zică lumea ce-o dori!
Eu nu strâng doar pentru mine,
Căci, în muşuroi, vecine,
Sunt bătrâni şi sunt copii.

Ţie, greiere, ce-ţi pasă?
N-ai familie, n-ai casă,
Îţi aduni un bob sau doi
Şi apoi ceri de la noi.

Dar, de-acuma, nu-ţi mai merge,
Mănânci dor ce vei culege!
Te învăţ prieteneşte,
Lasă arcuşul şi munceşte!

Cântecul furnicii:
O furnică, cum sunt eu,
N-are timp să se-odihneasă,
Stânge, strânge tot mereu,
Copilașii să și-i crească.
Refren:
Și eu aș putea să joc
Vara- ntreagă, sau să cânt, 
Însă timpul nu stă-n loc,
Vine iarna în curând.
Ca o bună gospodină,
Vara-mi fac cămara plină
Dacă nu agonisesc,
Iarna din ce mai trăiesc?

Povestitor:
Greieraşul nu ascultă.
Vara, toamna, cântă, cântă,
De cu zori până în seară,
Iar cămara lui e goală.

Iar când viforul a venit,
Greieraşul, amorţit,
Se gândeşte supărat,
Că nimic n-a adunat.

Greierele:
-Ce mă fac? Vai, ce mă fac?
Un grăunte n-am în sac
Şi furnica n-o să-mi dea,
Că-i zgărcită şi e rea!

Povestitor: (către greiere)
-Dacă tu o ascultai
Pe vecina ta, furnica
O cămară plină-aveai,
Nu ţi-ar fi lipsit nimica.
(Către public)
Voi, ce-aţi auzit povestea
Vă rog sfatul să-mi urmaţi:
Să fiţi toţi precum furnica,
Nu pe greiere-l urmaţi!


Cortina




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu