Powered By Blogger

joi, 21 aprilie 2016

LUNILE ANULUI

LUNILE ANULUI

Toate drepturile rezervate. Reproducerea numai cu acordul autorului.

 POVESTITOR:

-Anul, știe fiecare,
12 fiice are.
Ele sosesc rând pe rând,
Nu se întâlnesc nicicând.
Haideți să le ascultăm
Și, pe rând, să le- învățăm!

IANUARIE:

-Ianuarie e al meu nume,
Sau Gerar mi se mai spune.
Anul  începeți cu mine
Și v-aduc urări de bine.
Sunt o lună friguroasă,
Dar nu stați închiși în casă!
Hai la patinaj, la scki,
Sau la săniuș, copii!

        
FEBRUARIE:

-Eu, Februarie,-s vestit
Pentru crivățul cumplit.
Unii, ca să mă răsfețe,
Îmi zic Faur de podețe.
Eu v-aduc zăpadă multă
Și sunt luna cea mai scurtă.


MARTIE:

-Eu sunt luna Mărțișor,
Așteptată cu mult dor.
Din zăpadă scot la soare
Ghiocei și lăcrămioare.
Primăvara o vestesc
Și natura o trezesc.


APRILIE:

-Sunt Aprilie-Prier.
Eu vă scap de vânt și ger.
Vin cu păsări călătoare
Și mieluți prin iarba mare.
Eu vă scutur flori în păr
De cireș, cais și măr.


 MAI:
-Despre mine-ați auzit
Că sunt Mai-Florar vestit.
Eu presar peste câmpii
Galben puf de păpădii,
Iar în parcuri și grădini,
Aduc stănjenei și crini.


IUNIE:

-Iunie sau Cireșar
Cu cireșe vine-n dar.
Voi le puneți la urechi
Agățate în perechi.
Eu sunt luna cu mult soare
Și v-aduc vacanța mare.


IULIE:

-Eu sunt Iulie-Cuptor,
Grânele le coc cu zor.
Eu sunt luna cea mai caldă,
Vă trimit pe toţi la scaldă!


AUGUST:

-Eu sunt August sau Gustar.
Pepeni vă aduc în dar,
Iar din fructele ce vin,
Gustați doar căte puțin.


SEPTEMBRIE:

-Eu, Septembrie, în dar
Vă aduc anul școlar.
Unii mi-au găsit alt nume,
Spun că eu aș fi Răpciune.
Sunt luna cea mai bogată,
Fiindcă strâng recolta toată.


OCTOMBRIE

-Al meu nume-i Brumărel.
Pun dovlecii în paner,
Frunzele le-ngălbenesc,
Crizantemele-nfloresc.


NOIEMBRIE:

-Mă numesc Noiembrie
Și eu stârnesc ploile.
Peste tot se-așază bruma,
Tremură de frig grădina.


DECEMBRIE

-Sunt Decembrie- Undrea.
Eu vin mereu ultima,
Dar sunt tare așteptată
Căci în datini sunt bogată
Eu, în seara de Crăciun,
Daruri sub brăduț vă pun.

  
 POVESTITOR:

-Le-am văzut, le-am ascultat
Ce frumos s-au prezentat,
Dar ce-mi place cel mai mult,
E că nu le mai încurc!



2 comentarii: