Powered By Blogger

marți, 7 iulie 2015

DOR DE MARE



DOR DE MARE

Am căutat toate poeziile nepublicate
Ca să le strâng cu grijă într-o carte.
Uite una aici, e-ncepută la mare,
Sfârşitul îl caut, nici titlu nu are.

Citesc ce am scris şi-o rimă mă doare.
(E şchioapă, călcasem pe-o scoică la mare.)
O stofă întreagă îmi este străină,
Şi-o tai cu condeiul din rădăcină.

Acum închid ochii. Mă văd iar la mare.
Îmi fuge nisipul de sub picioare!
Nu dibui fiorul pe care-l simţeam
Pe plaja fierbinte, atunci când scriam.

Când muza soseşte în braţe o stâng,
Şi-mi vine de-odată să râd şi să plâng.
Iar versul se-nalţă, ca val după val,
Se sparge în stofă, m-aduce la mal.

Dar titlul îmi scapă. Micuţ şi rotund
În marea albastră se duce la fund,
N-am vreme destulă să stau scufundată,
Ramâi, poezie, nepublicată!

O pun în sertar şi-acolo o las,
Dar ea parcă plânge, aud al său glas,
Îşi cere botezul şi dreptul la nume,
Eşti „dorul de mare” şi-aşa îţi voi spune!

Eu îmi cer iertare ţie, poezie,
Că te-nchid în carte pentru veşnicie.
Dar mai ai scăpare, ca-ntr-un fel de vrajă,
Cel ce te citeşte te eliberează!

Toate drepturile rezervate. Reproducerea numai cu acordul autorului










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu