Powered By Blogger

joi, 2 iulie 2015

CIOCÂRLIA



CIOCÂRLIA

-Ciocârlie, ciocârlie,
Pasare  ce zbori spre soare
Spune, ce  zăreşti  tu, oare,
Când te-nalţi  peste câmpie?

-Văd holda cu arături
Proaspete semănături,
Din zori pînă-n asfinţit
Văd ţăranii la prăşit.                                                        
Şi urc veselă spre soare
Şi mă rog prin cântul meu
Să-i  ajute Dumnezeu
Să-aibă hrană în hambare,
Căci din ea trăiesc şi eu!

-Ciocârlie, ciocârlie,
Pasăre ce cânti în zbor,
Spune, ce zăreşti tu oare
Când te-nalţi peste răzor?

-Văd câmpul cu floricele
Roşii maci şi albăstrele,
Zăresc fete ce le-adună
Să le pună în cunună.

- Ciocârlie călătoare
Ce te- înalţi ca o sageată,
Spune, ce  zăresti  tu, oare,
Când străbaţi ţarina toată?

-Văd spice  cu rod bogat
Şi  ţărani la secerat,
Dar mai văd şi vânătorii
Ce-mi împuşcă puişorii.
                                                                                                             
-Ciocârlie, cânt duios,
Cu pestriţe aripioare,
Spune, ce  găseşti tu oare
Când cobori din ceruri jos?

-Găsesc cuibul rece, gol
Fără niciun puişor
Si-atunci sufletul mă doare
Şi n-am nicio alinare.

Şi urc tristă  pân la soare
Şi mă rog prin cântul meu
Să nu-i bată Dumnezeu!
S-aibă de la El iertare,
Să nu simtă ce simt eu!

Toate drepturile rezervate. Reproducerea numai cu acordul autorului
Alauda arvensis 2.jpg
 Imagine internet

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu