Powered By Blogger

duminică, 22 martie 2015

O SEARĂ DE POVESTE



O SEARĂ DE POVESTE




Personaje:
 2 povestitori;
Albă ca Zăpada;
7 pitici;
Prințul;
2 colindători- o fetiță si un băiat;
Veverița;
Moș Crăciun;

Acțiunea se petrece în căsuța celor 7 pitici, din povestea Albă ca Zapada si cei şapte pitici, de Frații Grimm.
Piticii stau în jurul unei mese pline cu bunătăți pregătite pentru seara de Crăciun și beau câte o ceșcuță cu lapte, în timp ce Albă ca Zăpada împodobește bradul.
Rând pe rănd, în casa lor sosesc celelalte personaje, costumate corespunzător rolului pe care îl interptretează.
Muzica pentru cuplete va fi aleasă după preferințe.

Primul povestitor:
Într-o seară minunată,
Într-o casă fermecată,
O crăiasă din poveste
Bradul îl împodobește.
Este Albă ca Zăpada.
Ea a pregătit din zori
Colăcei și cârnăciori,
Pentru acei colindători
Care vor veni la ea,
După cum e datina.

Al doilea povestitor:
Lângă ea, piticii- șapte,
Beau ceșcuțele cu lapte
Și, din când în când, așa
Se tot uită prin perdea,
Așteptând pe cineva.
                                                                                                   Foto- Sabina si Edi
Piticii- cântă:
   Ne vedeți pe toți aici,
   Suntem cei şapte pitici.
   Și, în seara de Ajun,
   L-așteptăm pe Moș Crăciun.
Refren:
Suntem pitici vestiți,
Suntem pitici vestiți,
Și de copii iubiți,
Și de copii iubiți

   Brad cu cetina frumoasă
   Am adus la noi în casă,
   Și, în loc de globuri multe,
   Noi vom pune pietre scumpe.
Refren:

Suntem pitici vestiți,
Suntem pitici vestiți,
Și de copii iubiți,
Și de copii iubiți


Primul pitic (privind pe fereastră)
Văd un fulg de nea la geam
Și se-așează pe un ram.
Încă unul după el
Se anină frumușel.
Pe rând, unul câte unul,
Au acoperit tot drumul.
(se întoarce către pitici)
-Hai la geam, ca să priviți,
Ninge, ninge, dragi pitici!
                                                                                     Foto- Leo si Mario
Primul pitic cântă cântecul de iarnă, ceilalți cântă doar refrenul.
                                                                                                                                                                       
Cântec de iarnă
Norii fulgi încep să cearnă,
Îi zăresc de la fereastră.
Ninge în pădurea noastră,
Cât de dor mi-era de iarna!
Refren:
Iarna este o poveste
Cu sfârșitul fericit,
Brazii îi împodobește
Cu podoabe de argint.

Țurțuri mari pune pe ramuri,
Lacul-l face o oglindă,
Cu glas molcom, pe la geamuri,
Vântul cântă o colindă.
Refren:

Iarna este o poveste
Cu sfârșitul fericit,
Brazii îi împodobește
Cu podoabe de argint.


 Albă ca Zăpada:
Bradul l-am împodobit
Cu steluțe de argint,
Cu beteală de mătase
Și cu pietre prețioase.
Niciodată n-am aflat
Brad mai mândru, mai bogat!
Hai în jur să ne-adunăm
Și un cântec să-i căntăm!
Se străng toți în jurul bradului și cântă O, brad frumos!

Al doilea pitic:
E Crăciun, e sărbătoare!
Bucuria noastră-i mare.
L-așteptăm pe Moș Crăciun
Să aducă sacul plin.

Al treilea pitic:
Eu vreau, când vine la mine,
Să-mi aducă vitamine
Să mai cresc și eu un pic,
Căci nu vreau ca să rămân
Toată viața mea pitic!

Al patrulea pitic: (ironic)
-Ia te uită ce-și dorește!
Își închipuie că crește
Dintr-un pumn de vitamine!
                                                                                             Foto-Costin
Al treilea pitic: (răstit)
-Tu să nu mai râzi de mine!
O să vezi ce-o să mai plângi
Că la umăr îmi ajungi!

Al patrulea pitic:
-Eu un fes aș vrea cadou.

Al cincilea pitic:
-Eu îi cer felinar nou!

Al șaselea pitic:
-Eu un târnăcop aș vrea.

Al șaptelea pitic:
-Eu îmi doresc o lulea!

Albă ca Zăpada:
-Eu, piticilor, aș vrea
Să-mi aducă o curea!

Al cincilea pitic: (gânditor)
-O curea ți-ai mai dorit
 Și-ai văzut ce ai pățit!

Albă ca Zăpada:
-Bine, nu mai vreau curea.
Să-mi aducă altceva:
 (se gândește)
Eu i-aș mulțumi frumos,
Pentru-un pieptene de os!
                                                                                                               Foto-Sara                                                                                                    
Al șaselea pitic: (speriat)
-Pieptene?! Așa ceva
Nu primesc în casa mea!
Dacă i-o fi dat prin cap
Vrajitoarei, stii tu care,
Să-l aștepte pe cărare
Pe moșneagul mult dorit
Și să îi strecoare-n sac
Pieptenele otrăvit?

Albă ca Zăpada:
-Bine, o s-ascult de tine,
Nici n-o să-i mai cer ceva.
Cred că este mult mai bine
Să-mi aducă el ce-o vrea!

Al saptelea pitic: (privind pe fereastră)
-Iată vin pe potecuță
Un băiat și o fetiță.
S-ascultăm colindul lor
Ce răsună în pridvor.
Cei doi colindători cântă un colind și apoi urează:

Colindătorii:
-Găzduțe, să ne trăiți
Întru mulți ani fericiți!
Și, ca pomii să-nfloriți,
Tot ca ei să-mbătrâniți!
La anul și la mulți ani!

Albă ca Zăpada:
-Dragi copii, intrați în casă!
Vremea-i tare friguroasă,
Luați loc pe scăunele
Și serviți prăjiturele!
Vă prepar iute și-un ceai
Să nu prindeți guturai!
Piticii o ajută pe Albă ca Zăpada să-i servească pe urători.

Fetița:
Noi vă mulțumim fierbinte
Pentru colaci și plăcinte!

Băiatul:
Rămâneți cu sănătate
Că noi mergem mai departe!

Primul pitic
Să fiți sănătoși și voi
Și să mai veniți la noi!

Al doilea pitic: (se plimbă îngrijorat prin casă)
Greu mai trece timpul, frate!
Aș dori să fie noapte
Și să treacă peste prag
Moș Crăciun cel bun și drag.

Al treilea pitic:
Noi, aici, avem de toate,
Însă tot vrem să ne dea
Din desaga lui ceva.
Oare, poate? Oare vrea?

Albă ca Zăpada:
Moșul vine an de an
La bogat și la sărman.
Bucură pe fiecare,
De la mic până la mare.
Ca să treacă cu folos
Seara de Ajun frumos,
Până Moș Crăciun sosește
Vă voi spune o poveste:


Legenda lui Crăciun:
                                                                                                                                       Foto-Agatha
Când s-a născut pruncul drag,
În iesle de lemn de brad,
Bucurie s-a făcut
Și în cer și pe pământ.
Îngerii cântau frumos
Domnului Iisus Hristos,
Magii de la răsărit
Daruri scumpe-au dăruit,

Toţi:
Legenda lui Crăciun,
Fii, omule, mai bun!

Numai un moșneag sărac,
Moș Crăciun, cel bun și drag,
Neavând nimic de dat,
Pe la case a plecat
Să ceară căte ceva,
Ce putea omul să-i dea,
Și ce-a strâns, el le-a lăsat
Pruncului prealuminat.

Toţi:
Legenda lui Crăciun,
Fii, omule, mai bun!

Însă Maica Domnului
Îi spune moșneagului:
- Moș Crăciune, Moș Crăciune,
Du-te și le du în lume
La copiii cei cuminți,
Care-ascultă de părinți
Și omului credincios,
Să-l slăvească pe Cristos!

Toţi:
Legenda lui Crăciun,
Fii, omule, mai bun!
                                                                                                                                    
Moș Crăciun de-atunci sosește
An de an, în orice casă.
Căte-un dar micuț el lasă,
Niciodată nu lipsește!






  Foto- Raluca







Al cincilea pitic:
-Ce poveste minunată,
Mie tare mi-a plăcut!
Ascultând-o, timpul iată
Nici nu știu când a trecut.

Al șaselea pitic:
-Să aprindem felinare,
Căci afară s-a-nnoptat.
Să le punem pe cărare,
Să nu se-abată din cale,
Moș Crăciun cel așteptat!

Piticii vor lumina drumul pe care urmează să vină Moș Crăciun cu felinare sau lanterne aprinse

Al șaptelea pitic: (cu speranță)
Parcă-l văd pe Moș Crăciun!
Vine-acum pe potecuță.

Al șaselea pitic: (dezamăgit)
Nu e, nu e Moș Crăciun!
E un pui de veveriță!

Al cincilea pitic:
Vremea este friguroasă,
S-o lăsăm să intre-n casă!

Veverița este poftită în casă. Ajunsă acolo, se cațără pe diferite obiecte, în timp ce cântă.

Cântecul veveriței:

Sunt o neastâmpărată,
Cum nu-i alta-n jur, se știe.
Am ochii de ciocolată
Și blănița cafenie.
           
Refren:
Eu sunt  mica veverița,
Mi se spune Alunița.
Și în lumea asta toată,
Nu-i mai bună acrobată!

Cu alune mă hrănesc
Și mă dau pe ramuri huța,
Iar voua, când vă-ntâlnesc,
Vă fac semne cu lăbuța.

Refren
Eu sunt  mica veverița,
Mi se spune Alunița.
Și în lumea asta toată,
Nu-i mai bună acrobată!

(recită)

Am venit în casa voastră,
Cu o mare rugăminte:
Poate vrea să-mi dăruiască
Moș Crăciun: ciuperci, alune,
Ghinde, nuci sau poame bune,
C-am rămas fără merinde!
Știu că va sosi aici,
Cu daruri pentru pitici.

Al cincilea pitic:
-Veverițo, ce-ți spun eu
Nu sunt basme sau povești,
Vei primi ce îți dorești!
Moș Crăciun este om bun,
Nu te lasă el la greu!
             Se aude un ciocănit în ușă.

Al șaselea pitic: (fericit)
-Parcă aud un ciocănit!
            Piticul merge și deschide ușa. În prag, îl întâlnește pe Moș Crăciun. Rostește emoționat:
-Moș Crăciune, bun venit!

Moș Crăciun:
-Bună seara, bun găsit!

Al treilea pitic:
Moșule, te-am așteptat.
Drumul ți l-am luminat,
Cântece ți-am pregătit,
Să te simți bine primit!

Toți cei aflați în casă cântă un colind. Moș Crăciun aplaudă bucuros.

Moș Crăciun:
-Eu vă mulțumesc frumos,
Că m-ați primit călduros.
Și, ca să vă răsplătesc,
Iată ce vă dăruiesc:
Moș Crăciun va da din sacul său, darul potrivit fiecărui pitic.
(către al treilea pitic)
-Ție îți dau vitamine,
Să ajungi înalt, cât mine!
(către al patrulea pitic)
-Ție un fes îți dau în dar,
(către al  cincilea pitic)
-Și ție un felinar.
            (către al șaselea pitic)
-Ție un târnăcop cu care
Să scoți pietre lucitoare!
(către al șaptelea pitic)
-Tu ți-ai dorit o lulea,
Dar ți-am adus altceva:
Cinci gume de mestecat,
Ca să te lași de fumat!
(către toți piticii)
E dăunător, să știți
De fumat să vă feriți,
C-o să vă îmbolnăviți!
            (către primul pitic)
-Tu n-ai spus ce îți dorești,
Și de-aceea m-am gândit
Că o carte cu povești
Este darul potrivit!
(către al doilea pitic)
-Ție un fular ți-am luat,
Cel vechi e cam destrămat!
            (către veveriță, glumeț)
-Pentru tine, veveriță,
Am adus o alunită.

Veverița (mirată)
-O alună!? Iarna-i lungă,
Una nu o să-mi ajungă!

Moș Crăciun:
-Una, dar e fermecată
Și te satură îndată!
Ei, dar dacă nu mă crezi,
Uită-te în sac, să vezi!

Veverița (se uită în sac, uimită)
-Sacul e plin cu alune,
Nuci, ciuperci și poame bune!
Vai, cât sunt de bucuroasă,
Pot ca să le iau acasă?

Moș Crăciun:
-Sigur, ale tale-s toate!

-Veverița (mulțumită)
Să-ți dea Domnul sănătate!

Moș Crăciun:
-Eu acuma aș pleca…

Piticii:
-Ai uitat pe cineva!

Moș Crăciun: (privind în jur)
-Am uitat? Pe cine oare?
            (către Albă ca Zăpada, șugubăț)
-Aaa! Pe tine te-am uitat!
Ție ți-am adus o floare, (caută în sac, dar nu găsește nimic)
Dar mă tem c-am înghețat
Și-am pierdu-o pe cărare.
Albă ca Zăpada se întristează un pic.

Piticii: (o consolează)
-Nu fii supărată, iată,
O s-o căutăm îndată!
             Piticii vor să plece, deschid ușa și în prag îl găsesc pe prinț cu o floare în mână.

Moș Crăciun:
-Încă un lucru am uitat,
Floarea nu e singurea,
Fiindcă am pus lângă ea
Și-un fecior de împărat!
            Prințul dăruiește floarea crăiesei, apoi cântă și dansează împreună cu ea.

Albă ca Zăpada- cântă:
-Știam că într-o zi,
Noi doi ne vom găsi
Și ne-am găsit acum,
 În seara de Crăciun.

Prințul: cântă
-Eu mult te-am căutat,
Până ce te-am aflat
Și te-am găsit acum,
 În seara de Crăciun.

Albă ca Zăpada și Prințul: cântă împreună
Ce seară minunată,
Un vis ni s-a-mplinit,
Sub cetini strecurată
Iubirea am găsit!
Noi am primit acum
Cel mai frumos Crăciun!

Moș Crăciun:
-Dragii moșului, ei bine,
Trebuie să plec în lume,
Căci m-așteaptă mulți copii,
Să le împart jucării.

Primul pitic:
-Moșule, îți mulțumim,
Și la anul te poftim!
Și, în iarna următoare,
Să-mi aduci și mie o floare!

Ceilalti pitici râd și rostesc cu ironie:

-Să nu fie singurea,
Și-o pitică lângă ea!

Primul pitic (se rușinează)
-La revedere, Moș Crăciun!

Ceilalti pitici
-La revedere și drum bun!

Toți cântă:
Dragul Moș Crăciun,
A plecat la drum,
După ce ne-a dat
Darul așteptat.
            
 Refren:
 E Crăciun! E Crăciun! Astăzi pe pământ
S-a născut mantuitor, Iisus cel sfânt.



Cortina

Toate drepturile rezervate. Reproducerea numai cu acordul autorului.

Fotografii din serbari:


                                                       Foto- Serbare- prof. Irina Branic



















                                        Fotografii serbare: prof. Catalina Bostan- Trupa GONG






















Foto serbare: prof. Otic Albina Botnar

5 comentarii:

  1. Felicitari si multumim! Cântec de iarnă
    Norii fulgi încep să cearnă,
    Îi zăresc de la fereastră.
    Ninge în pădurea noastră,
    Cât de dor mi-era de iarna!
    Refren:
    Iarna este o poveste
    Cu sfârșitul fericit,
    Brazii îi împodobește
    Cu podoabe de argint.

    Țurțuri mari pune pe ramuri,
    Lacul-l face o oglindă,
    Cu glas molcom, pe la geamuri,
    Vântul cântă o colindă.

    Va rog sa-mi spuneti unde gasesc melodia aceasta?

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumoasa! Felicitări! Cu permisiunea ta, o voi folosi și eu!

    RăspundețiȘtergere