Powered By Blogger

vineri, 6 mai 2016

OGLINDIREA PRIMĂVERII

OGLINDIREA PRIMĂVERII

- Ce e primăvara oare?
Vreau să aflu un răspuns!
Zice doamna învăţătoare.
Cine ştie, mâna sus!

După o clipă de gândire,
Vin răspunsuri minunate:
- Primăvara e o carte
De ştiinţe şi iubire!

-Ba-i o carte cu poveşti:
Literele sunt furnici
Şi atunci când nu citeşti,
Se transformă în urzici!

- Primăvara-i bătălia
Ce o poartă ghiocelul
Cu zăpada şi cu gerul,
Să împodobească glia!

- Seamănă cu-n mărţişor
Ce-l purtăm în piept cu dor.
E o dulce împletire
Între pace şi iubire.

- Primăvara e un cântec,
Un tril de privighetoare.
- Primăvara e un zumzet,
Un colind din floare-n floare...

- Primăvara e un zbor
Învăţat de la cocor
Şi, pe aripile ei,
Zbori cu gândul unde vrei!...

- Am zburat şi eu o dată,
Completează iute-o fată,
Şi, de ziua mamei mele,
Am ajuns până la stele!

Am cules una mai mică
Şi apoi, cu nerăbdare,
I-am dat steaua lucitoare:
- Iată, e a ta, mămică!

- Şi eu, şi eu am zburat!
Povesteşte  un băiat.
Am plutit cu bucurie
Pe un puf de păpădie!

- Bravo, bravo, dragii mei!
Am pus doar o întrebare
Şi-aţi venit, după obicei,
Cu răspunsuri creatoare.

Eu, mai mult, ce pot să zic:
Primăvară-i tot ce-aţi spus
Şi multe trăiri în plus.
Iată, vreau să vă explic:

Primăvara e-nnoire,
E speranţă, e culoare,
Primăvara e visare,
Primăvara e simţire…

Anului e rădăcina,
Omului este lumina,
Binelui e înflorirea,
Cerului e preamărirea.

Primăvara e-o suflare.
Ce îmbracă pomii goi.
Primăvara e o stare,
Primăvara sunteţi voi!

Nu găsim o zugrăvire
Care-n toate s-o cuprindă.
Primăvara e-o privire
Aruncată în oglindă.


Poezia a obtinut:
-premiul I, Dropia de aur, sectiunea poezie pentru copii, la Concursul Naţional de Poezie Dor de dor, Calarasi, 2016
 -menţiune la Concursul ”Aripi de primăvară”, 2016, organizat de Liga Scriitorilor Români – Filiala Mureș în colaborare cu Fundația ALPHA Transilvană Târgu Mureș.

 Toate drepturile rezervate. Reproducerea numai cu acordul autorului.




 

Decor prof.Otilia Hutanu














                    
Fotografii- serbare
 înv. Avram Maria


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu